25-09-2010

lekker ruizig



jouw woorden onderdrukken mijn ruis.
en als mijn ruis onderdrukt wordt door jou woorden,
hoor ik geen ruis meer.
alleen nog maar jouw woorden, en mijn muziek







ik speel piano, al een jaar eigenlijk. Maar ik volgde geen les,
dus kon ik ... wat? 3 liedjes spelen?
Sinds 5 september volg ik nu dus wel les,
dus zou ik erop vooruit moeten gaan,
helaas deed mijn piano dat niet.
mijn vorige piano was in bruikleen van iemand,
maar die wou zijn 'muzikaal schatje' terug.
JUIST vóórdat mijn lessen beginnen, wilt hij de piano terug.
Dus kreeg ik in vervanging een piano met maar 55 toetsen,
die zo uit de jaren 1300 zou kunnen gestapt zijn
(als ze toen al piano's hadden, wat ik eigenlijk ten sterkste betijwfel)
toen ik mijn beklag over de piano deed, zeiden ze mij:
"en jij, die zoveel van oude retro spullen houdt,
maar een oude 'retro' piano is niet goed genoeg."
NATUURLIJK is die retro piano goed genoeg,
als ik hem alleen op zijn uiterlijk zou beoordelen,
dan krijgt hij van mij een dikke 10.
maar als hij nu ook nog eens lekker zou spelen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten