05-09-2010

autumn's world









September 2010

De zomervakantie is pàs voorbij en toch krijg ik het al overal onder mijn neus gewreven dat de herfst er aan gaat komen: als ik smorgens wakker word blijf ik het liefst onder mijn deken liggen en trek ik het op tot onder mijn kin, want als ik eronder uit kruip, vormt het kippenvel op mijn armen en benen zich meteen en glijd er spontaan een rilling over mijn hele lichaam. Helaas slaap ik aan de noordkant van het huis. Ook de badkamer (nochtans niet in het noorden gelegen) heeft zijn natuurlijke zonnegloed verloren. Ik draag ook al heel de week lange broeken. ik zie op mijn weg van school naar huis al enkele struiken verdorren (het zijn er maar een paar). En zelfs de eerste paddenstoelen zijn al uit de grond gekropen.
Ik vind de herfst een mooi seizoen, daar niet van.


MAAR HIJ IS MINSTENS EEN MAAND TE VROEG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten